Blogi

Miksi valita vakuutusmeklaripalvelut?

24.10.2023

Yleistä vakuutusmeklaripalveluista

Pääasialliset vakuutusmeklarin tarjoamat palvelut ovat vakuutusten kilpailutus ja vakuutusten hoito. Vakuutusten kilpailutuksen tavoitteena on luoda asiakkaalle säästöä vakuutusmaksuihin ja parannuksia vakuutusturvaan. Vakuutusmeklari toimii aina asiakkaansa parhaaksi, eikä suosi kilpailutuksessa mitään vakuutusyhtiötä. Vakuutusten hoidon tavoitteena on vähentää asiakkaan työtaakkaa ja varmistaa vakuutusasioiden sujuva hoituminen siirtämällä vakuutuksiin liittyvä työ täysin vakuutusmeklarin hoitoon.

 

Vakuutusmeklaripalveluiden edut

Vakuutusmeklaripalveluiden käyttäminen tuo monia erilaisia hyötyjä vakuutusasioiden hoitamiseen. Merkittäviä etuja ovat muun muassa:

1. Vakuutusmeklarin asiantuntemus ja kokemus

Vakuutusmeklari on vakuutusalan ammattilainen. Vakuutusmeklari on suorittanut vakuutusmeklaritutkinnon, jonka suorittamiseksi hänen tulee tuntea vakuutusten kannalta oleellista lainsäädäntöä, alalla yleisesti käytössä olevat tavat ja normit sekä toiminnan edellyttämät käytännön toimet. Koulutuksensa ja useimmiten myös työkokemuksensa ansiosta vakuutusmeklarit tuntevat alan kuin omat taskunsa. Vakuutusalalla vallitsevat tietyt käytännöt ja normit, joiden mukaan vakuutusasioita hoidetaan. Vakuutusmeklari osaa työssään hyödyntää tätä tietämystä taatakseen asiakkaalleen mahdollisimman hyvät edut vakuutusten hankinnassa ja vakuutusasioiden hoidossa. Vakuutusmeklari osaa myös hyödyntää vakuutustuntemustaan arvioidessaan, millaisia vakuutuksia kukin asiakas yksilöllisesti tarvitsee.

2. Vakuutustarpeiden ammattimainen arviointi

Yksi vakuutusmeklarin tärkeimpiä tehtäviä on arvioida asiakkaansa vakuutustarvetta. Vakuutustarpeen arvioinnissa vakuutusmeklari tarkistaa, onhan asiakkaan koko omaisuus ja toiminta varmasti vakuutettu, ja onko vakuutuksen sisältämä vakuutusturvan laajuus riittävä vakuutetulle kohteelle. Osana arviointia vakuutusmeklari voi myös osoittaa asiakkaalleen, mikäli vakuutukset sisältävät joitain tarpeettomia osia. Vakuutusmeklari hyödyntää tekemäänsä arviointia jatkaessaan työtään asiakkaan vakuutusten kilpailuttamiseen.

3. Vakuutusmeklarin neuvotteluvoima ja edut

Vakuutusmeklarilla on merkittävää neuvotteluvoimaa hoitaessaan asiakkaansa vakuutusasioita yhdessä eri vakuutusyhtiöiden kanssa. Esimerkiksi vakuutusten kilpailutuksessa vakuutusmeklari saa yleensä paremmat tarjoukset kuin asiakas itse voisi saada. Tämän johtuu siitä, että vakuutusyhtiöt tietävät esittävänsä tarjouksensa vakuutusalan ammattilaiselle, joka osaa vertailla saatuja tarjouksia pienimpiä yksityiskohtia myöten. Varmistaakseen menestyksensä kilpailussa, on vakuutusyhtiön tarjottava mahdollisimman kilpailukykyistä vakuutuskokonaisuutta. Vakuutusten hoidossa vakuutusmeklarin ja vakuutusyhtiöiden asiantuntijasuhteesta on hyötyä vakuutusasioiden nopean ja tehokkaan hoidon varmistamiseksi.

4. Selkeä ja huolellinen vakuutusten vertailu

Vakuutusmeklarin suorittama vakuutusten vertailu on laadukas paitsi saatujen vakuutustarjousten, myös vertailun tarkan ymmärtämisen kannalta. Saatuaan vakuutusyhtiöiltä tarjoukset pyydetyistä vakuutuksista vakuutusmeklari koostaa tarjouksista vertailudokumentin, jossa tuo esille kunkin tarjouksen edut sekä heikkoudet. Vakuutusmeklari auttaa asiakastaan aidosti ymmärtämään vakuutusten sisällön, ja antaa hyödyllisiä neuvoja juuri asiakkaan tarpeisiin sopivan vakuutuskokonaisuuden valinnassa. Vakuutusmeklari antaa oman suosituksensa valittavasta vakuutuskokonaisuudesta, mutta lopullisen valinnan tekee aina asiakas itse.

5. Vakuutusmeklari säästää aikaa, rahaa ja vaivaa

Vakuutusmeklarin avulla asiakas säästää aikaa, rahaa ja vaivaa. Vakuutusten kilpailutus tuo säästöä asiakkaan vakuutusmaksuihin, mutta säästää asiakkaalta myös huomattavasti aikaa ja vaivaa vakuutusmeklarin hoitaessa koko kilpailutustyön hänen puolestaan. Vakuutusten kilpailutuksen yhteydessä huomataan myös, mikäli jotain on jäänyt vakuuttamatta, jolloin vakuuttamaton kohde voidaan vakuuttaa kalliiden vahinkojen varalle.

Vakuutustenhoidossa korostuvat erityisesti ajan ja vaivan säästyminen. Koska vakuutusmeklari hoitaa kaikki vakuutusasiat asiakkaansa puolesta, ei asiakkaalle itselleen jää juuri huolehdittavaa asian osalta. Asiakkaan tulee kuitenkin ilmoittaa meklarilleen, mikäli yrityksen omaisuudessa, liikevaihdossa tai toiminnassa tapahtuu merkittäviä muutoksia. Tällöin vakuutusmeklari osaa tarkastaa asiakkaansa vakuutustarpeen uudelleen ja hankkia tarvittaessa asiakkaalleen laajennuksia tämän vakuutusturvaan.

6. Jatkuva tuki ja palvelu vakuutusasioissa

Osana vakuutusten hoitopalvelua vakuutusmeklari on aina asiakkaansa apuna tilanteen sitä vaatiessa. Vakuutusmeklari vastaa kaikkiin asiakkaansa vakuutuksia koskeviin kysymyksiin, ja hoitaa muun muassa asioinnin vakuutusyhtiöön asiakkaansa puolesta. Asiakkaan tarvitsee siis vain ilmoittaa meklarilleen mitä haluaa vakuutustensa osalta tehtävän tai selvitettävän, ja vakuutusmeklari hoitaa asian.

 

Brokerlink Oy apunasi vakuutusasioissasi

Jos et ole vielä vakuutusmeklarin asiakas, tai olet suunnitellut meklarin vaihtamista, kannattaa sinun tutustua Brokerlink Oy:n vakuutusmeklaripalveluihin. Meiltä saat apua sekä vakuutusten kilpailutukseen että hoitoon, halutessasi molempiin heti alusta alkaen! Ole yhteydessä asiantuntijoihimme ja pyydä saada kuulla lisää palveluistamme.

Kaikki yhteystietomme löydät klikkaamalla TÄSTÄ!

Aina apunasi

Brokerlink Oy

Blogikirjoituksen kuva

Kommentointi

Otsikko:
Kommentti:
Nimi:
 

Ota yhteyttä

Nummikatu 18,
90100, Oulu

+358 40 198 5841 harri.tirkkonen@brokerlink.fi